reklama

Čo oni vedia, a ja nie?

Asi nikoho na Slovensku, kto aspoň trochu sleduje média, neminula hystéria okolo reality šou Mojsejovci. Nemajte strach, vôbec tu nechcem rozoberať, či je tá šou zaujímavá, alebo je to hlúposť. To nechám na posúdenie iným. Nie je to tak dávno, čo sa nielen TV, ale aj tlač začali viac zaoberať témou Mojsejovci. Či už v dobrom alebo v zlom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

A zrazu sa tu objavila TV Markiza s „unikátnym“ nápadom na reality šou. Je to naozaj náhoda, alebo len pekne zohrané divadielko. Čo ak nás realizačný tým toho cirkusu najprv po kúskoch kŕmil senzáciami okolo jednej dvojice, ktorá ani nevie ako prišla k peniazom. A potom, keď sme už boli (alebo mali byť) všetci nažhavení dozvedieť sa viac o živote tých dvoch úbohých milionárov, ponúkli nám bonbónik. Pozvali slovenský národ rovno k nim domov.

Mňa však od začiatku celého toho rozruchu okolo rodinky M zaujímalo niečo celkom iné. Ako do šľaka prišli k toľkým peniazom. Pokiaľ mi moja pamäť siaha, od malička mala, učili ma moji rodičia, že najbezpečnejší spôsob ako prísť k nejakému majetku, je zarobiť si peniažky poctivou prácou. A aj tu som mala dve možnosti. Ak sa mi nechcelo študovať, stačilo sa vyučiť nejakému remeslu a začať hneď po škole pracovať v nejakej dielni. Tu, pozor, tým nechcem povedať, že remeselná práca je menej cenná. Naopak, vážim si a obdivujem každého, kto naozaj ovláda svoje remeslo. Iba chcem povedať, že takáto práca (pokiaľ nie je nejako unikátna) je dosť slabo platená. No a druhá možnosť bola študovať. A keďže moja mamka usúdila, že môj mozoček na to má, ťahala som to moje štúdium pokiať to len išlo. Samozrejme vrámci finančných možností mojej rodiny, ktorá patrí medzi tie najobyčajnejšie slovenské rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A po škole, vlastne už pred jej skončením, som sa začala angažovať v hľadaní dobre platenej práce. V duchu výchovy mojich rodičov (s poctivou prácou to ide ľahšie) som sa plná optimizmu vrhala z jednej práce do druhej. Až po niekoľkých rokoch namáhavej púte sa mi podarilo zakotviť. A úprimne priznávam, že dobre. Ale aké mám ponaučenie z tých rokov hľadania? „Dobré dievčatá sa dostanú do neba, ale zlé všade“. Aspoň tak sa to hovorí. Zistila som, že nie vždy rozhodujú iba poctivá práca alebo vedomosti. Občas sa stačí len vopchať do správnej ... zadnice. Ale aj to znamená, že musíte niečo vedieť. A to je to niečo, čo ja asi neviem. Neviem, ako sa obozretne odkloniť z tej cesty poctivej a trvdej práce, trochu zariskovať, a v správny čas si vylepšiť svoju životnú úroveň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, nesťažujem sa. Je mi dobre. So svojim životom som spokojná. Iba som sa zamyslela nad úspechom rodinky M, a mojou úspešnosťou v živote. Asi nie som jediná, komu sa vo vrecku nožík otvára. Ako je možné, že žena, ktorá ledva dokončila strednú školu, rižuje miliónové sumy z ekonomicko poradenskej firmy, ktorú vlastne nikto nepozná. Ako je možné, že hlboko podpriemerný spevák (ktorý ako sám otvorene priznal, nič v živote nedokázal) sa môže stať mediálnou hviezdou. Povedzte mi, čo oni vedia, čo ja neviem. Nechcem byť mediálna hviezda. Ani milióny nepotrebujem. Stačí mi môj rodinný domček, a pokojná budúcnosť pre moju rodinku.

Zuzka Malá

Zuzka Malá

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena - malý človek, ktorá rada pozoruje detaily života. Rada objavujem krásne veci všedného dňa. Verím, že máme možnosť vybrať si ako žijeme. Zoznam autorových rubrík:  ChudnemSkrytá i neskrytá reklamaŽivot s krédomCo dúm dalZápisky z ciestPostrehyKeď premýšľam

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu